حماسه ای دیگر از کوجیما | پیش نمایش عنوان Metal Gear Solid:The Phantom Pain
Hideo Kojima عنوانی بصورت انحصاری اماده کرد به صورت سه بعدی را کلید زد هر چند متال گیر در قسمت های قبلی به صورت دو بعدی روانه بازار شده بود اما با ساخت metal gear soild وارد مرحله ی تازه ای شد هر چند در آن موقع کنسول ها و پلتفرم ها محدودیت های فراوانی داشتند اما با این وضع کوجیما توانست با استفاده درست از امکاناتی که در اختیار داشت یکی از سینمایی ترین بازی های نسل خود را تولید کند این روال تا چند نسخه بعدی این سری نیز ادامه داشت.استودیو کوجیما برای هر پلتفرمی بازی می ساخت،از حداکثر توان گرافیکی آن استفاده می کرد و تجربه سینمایی آن را بهبود میداد با این حال پس از عرضه چهارمین نسخه،به نوعی داستان Solid Snake به انتهای کار خود رسید همه منتظر قسمت بعدی یعنی شماره پنجم این سری از بازی بودند که در نهایت کوجیما بازی تحت عنوان metal gear solid:ground zeroes معرفی کرد و در ادامه ویدیویی تحت عنوان phantom pain به نمایش درآورد.
ویدیویی که سازنده ان استودیویی به غیر از Kojima Production اعلام شده بود.پس از شایعات بسیار بالاخره فاش شد که دو بازی در اصل یک بازی و پنجمین نسخه از این سری به نامmeatal gear solid : phantom pain شناخته می شود.این در حالی است که سازندگان بازی اعلام کرده اند ground zeroes در اصل بخش ابتدایی بازی است که بعد از اتفاقات این قسمت از داستان paese walker را روایت می کند،بیگ باش به کما رفته و چند سال بعد به هوش می یاید اما در بازی به نظر می رسد حضور شخصیت های جدید کلید حل معماست،شخصیت هایی که به تازگی در بازی حاضر شده اند و سابقه انچنانی ندارند.با این حال نباید از شخصیت های قدیمی بازی چشم پوشی کرد که در نسخه های قبلی این سری بودند از جمله کسانی مانند اسلات که در این نسخه با صدا و ظاهر جدیدی حاضر شده است.در رابطه با صدا گذاری نیز پس از چندین سال نهایتا کوجیما تصمیم گرفت صدا گذاری شخصیت را بر عهده دیوید هیتلر بگذارد که در نسخه پنجم برعهده کیفر سافرلند بود و بسیاری او را با بازی در سریال ۲۴ میشناسند.
داستان بازی به نظر می رسد که حرف های زیادی برای گفتن دارد،سازندگان بازی سعی کرده اند تا مسیر تازه ای برای طراحی گیم پلی بگذارند.با توجه به نمایشگاه e3 امسال،صحبت کوجما در مورد open word بودن بازی درست از آب درآمده است و این را می توان از تصاویر زیر فهمید:
باز پس از دریافت ماموریتهایی از پایگاهای اصلی حرکت کرده و بایستی به بخش مختلف نقشه برود.در این قسمت آزادی عمل زیادی برای بازیباز وجود دارد و این امکان هست که از بسیاری از وسایل نقلیه درون بازی استفاده کند از جمله وسایل نقلیه مانند اسب،جیپ،کامیون،موتور سیکلت و… اشاره کرد که به هر نحوی شده باید از موانع سر راه خود گذشت و در انتها به پایگاه دشمن رسید و هدف یا دستور مورد نظر خود را انجام دهد.در نمایش امسال بنظر می رسد مستر میلر توسط نیروهای دشمن دستگیر شده و بیگ باس با نفوز به پایگاه های دشمن او را نجات می دهد.در نهایت بایستی به جنبه های گرافیکی بازی اشاره کرد،استفاده از محیط آزاد و در ادامه تغییر ناگهانی و بسیار زیبای هوا را می توان از جنبه های زیبای آن دانست.در حال حاضر نمیتوان به توضیحات اعتماد کرد اما کوجیما در مصاحبه ای با Polygon اظهار داشت:
ما این عنوان را با موتور Fox Engine و بر روی PC توسعه خواهیم داد و از نسل فعلی به عنوان یک {راهنما} کمک خواهیم گرفت.
وی در خصوص نسخه های PS3,X360 و نسل بعدی گفت:
زمانی که ما این عنوان را بر روی این نسل توسعه می دادیم نسل بعدی از راه رسید اما واقعاً تلاش میکنیم که به اوج کیفیت در نسخه نسل فعلی دست بیابیم و این مهم را در نسخه های PS3,X360 این عنوان به شما ثابت خواهیم کرد و توانایی هایمان را به نمایش خواهیم گذاشت.ما بر روی نسل بعدی نیز کار خواهیم کرد و تلاش می کنیم چیزی بسیار فراتر از نسل فعلی و نمایش این عنوان در E3 ارائه نماییم.